Aarhus Olympic Week 2020

W dniach 4 – 6.09.2020 mieliśmy okazję wystartować w regatach Aarhus Olympic Week. Trzy dni ścigania, aż jedenaście rozegranych wyścigów. Na starcie stanęło 25 załóg. Jest to nasz pierwszy międzynarodowy wyjazd po okresie lock-down’u spowodowanego pandemią. Cieszymy się z możliwości ścigania z mocnymi zespołami z Europy. Flota składała się z wielu doświadczonych załóg, wśród nich […]

Żeglarski dzień z 49er dla WOŚP

W dniu 28.08.2020 mieliśmy przyjemność gościć na naszym pokładzie Mariusza, który wygrał licytację WOŚP pod hasłem „Żeglarski dzień z olimpijską załogą 49er”. Nasz żeglarski dzień zaplanowaliśmy w następujący sposób: spotkaliśmy się o godzinie 10:00 w Narodowym Centrum Żeglarstwa w Gdańsku (Górki Zachodnie). Zaczęliśmy od rozgrzewki przy napompowaniu desek SUP. Gdy sprzęt był gotowy ubraliśmy naszego […]

Australia MŚ 2020

W dniach 10 – 15 lutego rozegrane zostały mistrzostwa świata 49er, 49erFX oraz Nacra17. Gospodarzem wydarzenia był Royal Geelong Yacht Club w Australii. Akwenem rozgrywania wyścigów Zatoka Corio będąca częścią Port Phillip Bay. Rywalizację zakończyliśmy na siedemnastym miejscu. W przeciągu sześciu dni komisja przeprowadziła trzynaście z zaplanowanych dziewiętnastu wyścigów. Aż dwa dni spędziliśmy na brzegu […]

Mistrzostwa świata 2020, Geelong – Australia

Wielkimi krokami zbliżają się Mistrzostwa świata 2020 w olimpijskich klasach 49er, 49erFX oraz Nacra17. Gospodarzem wydarzenia będzie Royal Geelong Yacht Club. Klub położony w miejscowości Geelong, w południowo – wschodniej części Australii. Akwenem regat będzie zatoka Corio, będąca częścią większej Port Phillip Bay. Wyścigi rozegrane zostaną w dniach 10 – 15 lutego. W sobotę 15 […]

Mistrzostwa Oceanii, Australia – Geelong 2020

Już blisko od miesiąca mamy rok 2020. Natomiast blisko od dwóch tygodni jesteśmy w Australii, gdzie przygotowujemy się do Mistrzostw Świata w olimpijskiej klasie 49er. Regaty mistrzowskie odbędą się w dniach 9 – 15 lutego 2020. Gospodarzem wydarzenia będzie Royal Geelong Yacht Club. Lecz zanim rozpocznie się walka o to, która załoga jest najlepsza na […]

#AukcjaPZŻdlaWOŚP Żeglarski dzień na 49er

SIEMA !! Jak co roku gramy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy! Tegoroczny 28 Finał rozgrywany był pod hasłem „Wiatr w żagle”. Gdy usłyszeliśmy, że wypełnione żagle popłyną, by pomóc oddziałom noworodkowym, to przyłączyliśmy się. Mamy dla Was Żeglarski dzień z nami. Zapraszamy do Narodowego Centrum Żeglarstwa w Gdańsku. Dla odważnych zorganizujemy możliwość żeglowania na łodzi […]

Goodbye 2019, Welcome 2020

Patrząc globalnie na sezon 2019 możemy być zadowoleni. Ważne zadanie, które postawiliśmy sobie jako cel główny, zostało wykonane. Wywalczyliśmy nominację olimpijską na Igrzyska Olimpijskie Tokyo2020. Zapewnione miejsce dla kraju we flocie 49er daje możliwości realizacji planu optimum. Proces przygotowań całego zespołu 49er Team Polska przebiegał zgodnie z planem. Cieszę się, że w ekipie panuje atmosfera […]

Wywalczyliśmy nominację olimpijską na Igrzyska Olimpijskie Tokyo2020

W dniu 8 grudnia 2019 zakończyły się Hyundai Mistrzostwa Świata 49er, 49erFX & Nacra17. Reprezentacja Polski wywalczyła dwie nominacje olimpijskie. W żeńskiej klasie 49erFX Aleksandra Melzacka wraz z Kingą Łobodą zajęły 12 miejsce, co zapewniło paniom nominację. Męska załoga Łukasz Przybytek z Pawłem Kołodzińskim zakończyli rywalizację na miejscu dziesiątym. W klasie 49er nominacje dla swoich […]

Mistrzostwa świata 49er. Auckland 2019

W dniach od 3 do 8 grudnia rozegrane zostaną wyścigi żeglarskich mistrzostw świata w olimpijskich klasach 49er, 49erFX oraz Nacra17. Przez 6 dni organizatorzy planują rozegrać aż dziewiętnaście wyścigów. Kwalifikacje składać się będą z 10 startów, następnie faza finałowa to 8 wyścigów. Tradycyjnie o klasyfikacji końcowej zadecyduje Wyścig Medalowy (podwójnie punktowany, dla najlepszych dziesięciu załóg […]

Oceania Championship 2019

Za nami dwutygodniowy okres przygotowawczy pod kątem zbliżających się Mistrzostw Świata. Zaznaliśmy wiosennej, niżowej pogody, która codziennie niosła ze sobą silny wiatr, przeważający z kierunku południowo – zachodniego. Czas poświęciliśmy na sprawdzenie nowych żagli, masztu oraz zweryfikowanie ustawień, które już częściowo wypracowaliśmy w Japonii. Akwen zatoki Hauraki jest bardzo zróżnicowany. Bliskość dużego miasta, wysokich wzniesień […]