Podium Pucharu Świata, Enoshima 2018

Wywalczyliśmy trzecie miejsce w regatach Pucharu Świata zaliczanych do cyklu 2019!!

Był to nasz pierwszy kontakt z akwenem nadchodzących Igrzysk Olimpijskich Tokyo2020. W dniach 9 – 15 września rywalizowaliśmy w stawce 27 załóg, które otrzymały zaproszenie od organizatorów. Na linii startu znaleźli się multimedaliści Mistrzostw Świata i Europy, zwycięzcy Pucharów Świata oraz kilka załóg, które regularnie aspirują o podium międzynarodowych regat.

Do Japonii przylecieliśmy z założeniem poznania akwenu olimpijskiego. Mieliśmy jedynie trzy dni, by ustawić prędkość łodzi. Dzięki wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystki oraz Polskiego Związku Żeglarskiego mieliśmy możliwość zakupu nowego kadłuba, który po raz pierwszy dotknął wody w porcie w Enoshimie. Czy będzie to łódka docelowa na start w Igrzyskach? Czas pokaże. Z pewnością będzie nam towarzyszyć w walce o nominację olimpijską. Aktualnie jesteśmy zadowoleni z wypracowanych ustawień i możliwości ścigania się na czele stawki.

Od pierwszego do ostatniego dnia plasowaliśmy się w czołówce. Po serii wyścigów eliminacyjnych do Wyścigu Medalowego weszliśmy na remisie z prowadzącą załogą z Wielkiej Brytanii (James Peters & Fynn Sterit). Przecinając linię mety wyścigu medalowego jako dziesiąta załoga wywalczyliśmy trzecie miejsce. W ostatniej chwili załoga z Nowej Zelandii (Logan & Oskar) zdołali wyprzedzić Austryjaków, co dało im wyrównianie punktów z nami. Remis w tym wyścigu rozstrzygany jest na korzyść załogi w bezpośredniej klasyfikiacji. Oznacza to, że przegraliśmy srebro remisując z Nowozelandczykami.

Wracamy do kraju dumni, że mogliśmy godnie reprezentować Polskę na akwenie olimpijskim. Przed nami chwila odpoczynku, a następnie start w Mistrzostwach Polski, które rozegrane zostaną w Gdańsku (Górki Zachodnie) w dniach 27-30.09.2018.

Zachęcamy do odwiedzenia Narodowego Centrum Żeglarstwa. Będzie to świetna okazja, by spotkać w miejscu, gdzie pracujemy na co dzień.