Puchar Księżniczki Sofii 2018 – 5 miejsce regat Pucharu Europy

W sobotę 7 kwietnia zakończyły się regaty o Puchar Księżniczki Sofii, zaliczane do cyklu Pucharu Europy. Ostatecznie zajęliśmy 5 miejsce na 91 sklasyfikowanych załóg.

Tegoroczne regaty u wybrzeży Majorki rozpieściły żeglarzy warunkami atmosferycznymi. Każdego dnia doświadczyliśmy wiatru o innej sile i kierunku. Pierwsze dwa dni eliminacji odbyły się w wietrze słabszym, z kierunków południowych przy długiej oceanicznej fali. Pierwszy dzień finałów to stroma, trudna fala i wiatr dochodzący do 20 węzłów. Były to warunki, które sprawdziły umiejętności wielu załóg. Dla nas były to już wyścigi w Złotej Grupie – czyli wśród najlepszych dwudziestu pięciu załóg wyłonionych z eliminacji. Znakomicie odnajdywaliśmy się w stawce regularnie przecinając linie mety w ścisłej czołówce. Ostatnie dwa dni finałów to majorkowa bryza w czwartek oraz szkwalisty wiatr od brzegu w piątek. W te dni złapaliśmy kilka niepotrzebnych punktów, które odsunęły nas na 8 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Do Wyścigu Medalowego przystąpiliśmy z miejsca ósmego. Różnica punktów pomiędzy zawodnikami przystępującymi do wyścigu podwójnie punktowanego były na tyle nieznaczne, że liczyliśmy na poprawę naszej pozycji w tabeli. Po sygnale start oceniliśmy, że przecięliśmy linię za szybko – więc postanowiliśmy wrócić, by żeglować bez dyskwalifikacji. Zachowując zimną głowę, obserwując co dzieje się ze zmiennym i szkwalistym wiatrem podejmowaliśmy dobre decyzje. Wpłynęło to na wynik końcowy. Wyścig Medalowy ukończyliśmy na drugim miejscu, tuż za załogą z Francji. Pozwoliło nam to podskoczyć na 5 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Zakończone regaty są dla nas zakończeniem wiosennych przygotowań na Majorce. Odbyliśmy trzy zgrupowania treningowe, skutecznie rywalizowaliśmy w Pucharze Europy, a następnymi regatami przed nami jest Puchar Świata we francuskim Hyeres. Na południe Francji polecimy już 18 kwietnia.